Müşterilerin sizi tercih etmeleri için en iyi yolun iyi iletişim kurmaktan geçtiğinin hepimiz farkındayız. Müşterileri ikna etmek için uzun uzun görüşmeler yaparız. Peki, hiç kurduğunuz iletişimi analiz ettiniz mi? Nasıl olacak o iş diyenler yazıyı okumaya devam…
Evden eve nakliyat gerçekten rekabetin çok yoğun olduğu bir sektördür. Ayrıca bu kadar rekabetin yanında kimin iyi, kimin kötü hizmet verdiğini anlamak gerçekten güç iken, nakliyat firmalarının hepsinin web sitelerinin aynı olması da buna katkı sağlamaktadır. Eğer rekabet yoğun ise biraz farklılaşıp rekabeti lehine çevirmek daha yerinde olacaktır.
Çalıştığımız evden eve nakliyat firmaları ile her fırsatta müşteri memnuniyeti üzerine sohbetler ve tavsiyeler üzerine görüşmeler yapıyorum. Neredeyse her görüşmemizde bazı konularda firmaları ikna etsem de kaba müşteriler ile karşılaştıklarında kendilerini tutamadıklarını ve parladıklarını anlatıyorlar. Ben, kaba müşteriler ile karşılaştıklarında bile nasıl soğukkanlılıklarını sürdürmeleri gerektiği konusunda onları ikna etmek için dil döksem de pek başarılı olamıyorum.
Potansiyel müşterileriniz size nasıl daha fazla güvenebilirler? Hiç düşündünüz mü?a. Sitelerinizdeki sizi öven yazılarb. Online müşteri yorumlarıc. Banner reklamlarınızd. Gazete ilanlarınız
Enakliyat 2012 yılının Ocak ayında evden eve nakliyat sektöründe iddialı bir pazaryeri olma niyeti ile yayın hayatına başlamıştı. Aradan tam üç yıl geçti. Enakliyat ve Kurucu Ekibi sağlam badirelerden geçti. Buna rağmen Enakliyat sektördeki konumunu güçlendirerek yoluna devam ediyor.
Ben futbol maçlarına gitmem. Böyle bir aktiviteye zaman ayırmayı kayıp olarak yorumlarım. Ben dizi de izlemem. Dizi izlemeye ayrılan zamanı da zaman kaybı olarak algılarım. Zaman zaman film izlediğim olmuştur. Bundan sonra da dikkatli bir şekilde seçilmiş filmler izleyebilirim. Facebook ve Twitter gibi mecralarda da zaman geçirmek de bana kayıp gibi geliyor. Fakat normal insanlar benim gibi davranmıyorlar. Normal olmayan benim, arızalı makine gibi kenarda duruyorum.
Her evden eve nakliyat firması yöneticisi aynı zamanda pazarlama işinde çalışmaktadır. Pazarlama son yüzyılda hem Türkiye’de hem de az gelişmiş, çok gelişmiş fark etmez, tüm dünyada üzerinde en fazla araştırma yapılan alanların başında gelmektedir. Pazarlama mesleği bütün iş kollarında varlığını sürdüren ve en fazla istihdam üreten meslek olmaya da devam etmektedir. Bu yazı ile pazarlamanın yararlarını anlatmayı amaçlamadığım için asıl meseleye geçiyorum.
Kriz iletişiminde başarı, pratik bilgilerden çok bireysel deneyim, refleks ve becerilere bağlı olarak elde edilir. Kriz, kapitalizmin ayrılmaz bir parçasıdır. Nakliyat şirketlerinin kriz karşısındaki tutumu, onların rekabet güçlerinin ve başarılarının sürdürebilir olup olmadığını belirler. Özetle ben büyümek ve markalaşmak istiyorum diyen her nakliyat firması yaşadığı krizleri iyi yönetebilmelidir.
Kim merak eder ki Ankara’da evden eve nakliyat varmış, ya da yokmuş? Ben merak ettim, öğrenince yazdım, belki benden başka meraklı evden eve nakliyat işi ile uğraşan şaşkınlar olabilir. Sevabıma meraklarını gidermiş olurlar. Ankara ülkemizin başkenti, ikinci büyük şehri ve memleketimizin orta noktası olarak hepimizi bir miktar ilgilendiriyor.
Geçen yıl Evden Eve Nakliyat Sektörü Ne Kadar Büyük başlıklı bir yazı yayınlamıştım. O yazımda TUİK tarafından yayınlanmakta olan İç Göç İstatistikleri ve Türkiye Nüfus ve Konut Araştırması 2011 verilerine sırtımı dayamış ve Evden Eve Nakliyat Sektörünün Büyüklüğü hakkında tahminlerde bulunmuştum.