Teklif Veriyorum Ama Hiç İş Alamadım

 



Enakliyat’ta yeni üye olan bazı nakliyat firmalarının karşılaştığı durum şöyledir.

Enakliyat'a üye olduktan sonra bir kaç gün teklif verir bu bir kaç gün içerisinde hiç onay alamazlar ise motivasyonları düşer ya teklif vermeyi azaltır yada tamamen bırakırlar.

Şimdi vazgeçmek yerine nerede yanlış yaptığımıza bakalım ve gerekli düzenlemeleri nasıl yapacağımızı beraber görelim ne dersiniz? Cevabınız evet ise okumaya devam.

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki bütün üye olmak isteyen nakliyat firmalarının çok iyi beklentileri oluyor. Hemen üye olmak, sisteme girmek, teklif vermek ve bir çok müşteriye ulaşıp hepsini taşımak. Evet beklentiler oldukça iyi ve böyle olması beklenir. Ancak işler sandığınız kadar kolay olmayabilir. Her işte olduğu gibi çaba olmadan bu hedeflere ulaşmak ço zor. Enakliyat’ta oldukça güçlü rakiplerin olacak ve rekabette geriden başlayacaksın çünkü firma profilinde hiç yorum olmadan işe başlayacaksın.

Sonuç almak için zaman ve göstereceğin çaba önemli olacaktır.

Maden

Yukarıdaki görselin yardımı ile şöyle bir hikaye anlatmak istiyorum.

Madene ulaşmak için bir yeri 9 metre kazdınız ve madene ulaşamayınca bu ilk kazdığınız yeri değiştirir başka bir yeri daha kazmaya karar verirsiniz. Yeni yeri de kazdınız ve yine 9 metreye geldiniz ama hiçbir şey yok. Son olarak başka bir yeri daha kazdınız ve burada da madene ulaşmayınca yine 9 metre derinlikte bırakıp gittiniz. Başkası geldi aynı bölgede 10 metrelik bir kazı yaptı ve madene ulaştı. Ne hissederdiniz böyle bir durumda. Aslında tüm bölge çok zengin bir madenmiş ama 10 metre derinlikteymiş. Peki siz ne kadar kazdınız üç farklı kuyuda toplam 27 metre.

Bu hikaye bize şunu öğütlüyor. Kendinize bir hedef seçin ve o hedefte başarılı olmak için derinlik kazanmaya çalışın. Bir yöntemde yeterli çaba harcamadan ve engelleri tek tek tespit edip aşmadan vazgeçemeyin. Biraz sabırlı olun. Ancak yeterli zaman ve enerji harcadıktan sonrada yöntemi değiştirmeyi de ihmal etmeyin. Herkesin yaptığını yaparak başarılı olamazsın sen farklı olmalısın. Herkes gibi yapmaya devam edersen onlardan biri olursun başarılı biri değil.

Eğer ufakta olsa kafanızda bir fikir oluştuysa gelin temel kurallara ve yol haritamıza bir göz atalım;

  • Müşterilerin ne istediğini görüşme esnasında öğrenmeye çalış ve bu istekler doğrultusunda vereceğin hizmeti anlatman çok daha yararlı olacaktır.

  • Müşterilere yapamayacağın sözleri asla vermemen çok önemli, yoksa tutarlı olmadığın için müşterinin seni seçme şansı azalacaktır.

  • Gerekli olması halinde bir ekspertiz öner ve evden eve nakliyat sözleşmesi ve eşya listesi gibi belgelerin olduğu bir dosya ile ekspertize git. Bu seni diğer firmalardan daha profesyonel gösterecektir. İşini ne kadar ciddiyetle yaptığını gösterecektir. Elin boş ekspertize gitme...

  • Yapacağın bütün taşımalarda müşteriye sizin yapacağınız yorum bizim için daha  önemli gibi argümanlar kullanman müşterinin içini rahatlatacak ve sana olan güvenini arttıracaktır.

  • Müşteri ile görüşürken taşınmaya konu olacak bütün detayları öğrenmelisin. Müşterilerinden fazla detay istemekten çekinme çünkü rakipleri istemiyor. Rakiplerinden 1 adım önde olmak istemez misin?

  • Hizmet vereceğin müşteriler ile iletişim kurarken tartışma yaratacak diyaloglara girmekten kaçın. Bu tür ikili diyaloglar müşterilerin moralini bozacağı gibi sizinde moralinizi bozacağından taşınma gününü aşırı stresli bir ortama dönüştürecektir. Enakliyat’taki çoğu olumsuz yorum bu tür diyaloglar yaşandığını ve yorumun olumsuz olmasının ana nedenlerinden birinin bu olduğunu gösteriyor.

Bu bileşenler ne kadar iyi yönetilirse sonuçlar o kadar etkili ve hızlı olur.

Elimizde istatistik ve veriler var hedefleri belli olan nakliyat firmalarının çok daha istikrarlı olduklarını görüyoruz. Üyeliğini bir sene önce kabul ettiğimiz ve müşteri temsilcilerimize hedeflerini açıklayan bir nakliyat firmasının istatistiklerine baktım ve şunu gördüm gerçekten hızlı ilerleyen bir firma raytingi 10 üzerinden 9.8 ve neredeyse her 2,5 günde bir taşıma yapmış bu bir yılın sonunda. Ben başarılı buldum işte hedef belirlemek ve bu yolda çalışmak başarıyı getiren iki unsur.

Çok göz ardı edilen ama sonuçları daha verimli olan bir diğer yöntem ise Enakliyat’ta aynı yol güzergahlarına ait taşınacak müşterilerin ihaleleri üzerinde çalışmaktır. Bu şekilde daha uygun fiyatlar sunmak mümkün olacağından müşteri bunu bir fırsat olarak algılayıp fiyat teklifinizi kabul etmesini sağlayacaktır.

En başta dediğimiz gibi beklentileriniz olabilir ama beklentilerinizi gerçekleştirmek için çalışmak ve müşteri tercihlerinin altında yatan nedenleri anlamak çok önemlidir. Size başarının yolunu açacak anahtarlar bunlar. Stratejinizi oluşturun ve 10 metreye kadar kazmadan vazgeçemeyin.

Bütün Nakliyecilere Keyifli işler diliyorum.​

Yorum Gönder

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Bİrşeyler yaz Enter'a bas