Nakliyat Firmaları Osman Gazi Köprüsünü Kullanmak İstemiyor

 



Nakliyat firmaları Osman Gazi Köprüsü geçiş ücretlerini pahalı buluyor. Nakliyat firmaları ile yaptığımız anket çalışmasında firmaların sadece 8%’i köprüyü kullanacaklarını söylüyor. Feribot ücretlerine razı olan nakliyeciler fiyatların biraz daha aşağıya çekilmesini istiyor.

Türkiye’nin ilk evden eve nakliyat pazaryeri olan Enakliyat Osman Gazi Köprüsü geçiş ücretleri belirlendikten sonra üye nakliyat firmalarına “Osman Gazi Köprüsünü mü kullanırsınız yoksa Eskihisar Topçular Feribotunu mu” diye yönelttiği soruya nakliyecilerin 92%’si feribot cevabını verdi.

Ankete katılan 138 nakliyat firması gidiş dönüş köprüyü kullandıklarında feribota göre iki kat ücret ödeyeceklerini bu durumda köprü yerine feribotları kullanacaklarını belirtiyorlar. Acil teslimatlar için köprüyü kullanacaklarını bunun dışında çoğunlukla tercihlerinin feribotlardan yana olacağını belirtiyorlar.

İşte feribot ve köprü ücretlerinin karşılaştırılması…

Gidiş – Dönüş Köprü Ücretleri Feribot Ücretlerinin 2 Katından Fazla
 

Köprü ve feribot ücretlerinin karşılaştırması


Nakliyeciler Feribotu Otomobiller Köprüyü Kullanacak

Otomobil sahiplerinin daha çok köprüyü tercih edeceğini düşünen nakliyeciler böylece feribotların daha çok onlar için çalışacağını ve kuyrukların çok daha kısa olacağını öngörmekteler. Özellikle hafta sonları çok fazla kuyruk bekleyen nakliyeciler artık bu kuyrukların olmayacağını düşünüyor. Böylece eskiye göre körfezi daha çabuk geçeceklerini düşünüyor. Bu faktör ve geçiş ücretleri arasındaki fark nakliyecileri feribotlara yönlendiriyor.

Feribotlar Nakliyecileri Çekmek İçin Ücretsiz Yemek Servisi Başlatıyor.

İDO, Osman Gazi Köprüsü’nün açılmasıyla nakliyecileri çekmek için ücretsiz yemek servisi başlatıyor. Köprüye rağmen feribotların önemli bir alternatif oluşturmaya devam edeceği düşünülüyor. Fiyat avantajının yanı sıra feribotlar uzun yollarda bir mola merkezi olması da önemli bir avantaj. İDO, servis alanlarında durmak yerine feribotta yemek dâhil tüm ihtiyaçlarını giderecekleri bir hizmet vermeyi planlıyor. İDO köprü ücretlerine göre daha uygun fiyat ve yemek servisi ile kendilerini tercih edecek nakliyecileri cezbetmeyi planlıyor. Ankete katılan nakliyat firmalarının çoğu bu hizmetin farkında. Ayrıca yakın zamanda İDO’nun hat ücretlerinde indirime gideceği de konuşuluyor.

Osman Gazi Köprüsü işletmecilerinin de nakliyecileri çekmek için bazı farklılıklar yapması gerekiyor. Bu farklılıkların en başında da geçiş ücretlerini yeniden düzenlemeleri gerekecek. Tabi eğer nakliyat kamyonlarının köprüyü kullanmalarını istiyorlar ise…

Köprü Fiyatları Yeniden Belirlenmeli

Köprü inşaatını üstlenen firma bu projeyi üstlenmesindeki gayesi para kazanmak olmalı. Bu nedenle ulaştırma bakanlığı ile günlük 40 Bin araç geçişi garantisi almış. Eğer daha fazla para kazanmayı düşünüyor ise günlük 40 Bin araçtan daha fazla aracın köprüyü kullanmasını teşvik etmelidir. Eğer bir kamyon köprü yerine feribotu tercih ediyorsa burada kaybeden köprü işletmecileri olacaktır. Çünkü aslında kamyonun köprüden geçmesi köprü işletmecileri için bir maliyet oluşturmamaktadır. Ancak bu durum feribot için bir maliyettir. Bu nedenle köprü ücreti bir nebze feribot ücretlerinden pahalı bile olsa feribot yerine köprünün kullanılması sağlayacaktır. Köprü ücretleri eğer feribot ücretlerinin iki katından fazla ise bu durumda avantaj feribotlarda olacaktır.

Köprü işletmesini üstlenen Otoyol A. Ş. Köprü ücretlerini belirlerken feribot işletmecilerinin ücretlerini ne kadar aşağıya çekebilir bunun bir analizini yapmalıdır. Yani rakibini iyi analiz etmeli. Bu doğrultuda köprü fiyatlarını yeniden belirlemeli bu doğrultuda kamyon ve tırların köprü daha çok kullanacaklarına inanıyoruz. Böylece Otoyol A. Ş. daha fazla kazanç elde edebilir.

Yorum Gönder

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Bİrşeyler yaz Enter'a bas