En İyi Evden Eve Nakliyat Firması

 



Kim iyi, kim değil? İyi olmanın bir objektif ölçüsü var mıdır? Bir firmanın ben en iyiyim demesi ne kadar ikna edicidir? Elbette evimizi taşıyacak firmanın iyi olmasını isteriz. İyi nedir? Kaliteli hizmet mi? Ucuz fiyat mı? Evden eve nakliyatta hizmeti aldıktan sonra iyi veya kötüyü anlamanın maliyeti epey yüksek olabilmektedir. Burada binlerce taşınmaya şahitlik etmiş bir tecrübe konuşuyor. O halde hizmet alacağımız evden eve nakliyat firmasını seçmeden önce iyiliği hakkında belli bir güven aralığında bir fikir edindikten sonra seçim yapmanın önemli olduğunu söylemek abartıya kaçmaz.

Bize sorarsanız; ulus olarak iyilik ve dürüstlüğü biz temsil ederiz. Atalarımız öyle idi, biz öyleyiz, evlatlarımız da öyle olacak. Bu iddiamızın arkasında ne var? Bilen yok, ama öyleyiz. Nedense, istatistikler bu durumun tersini söylüyor. Bizim buralarda istatistik kullanılmıyor ki ne istatistiği diye sorabilirsiniz. Ben yabancıların hazırladığı istatistikleri esas aldım. Gavurların yaptığı istatistiklere fazla itibar etmemek gerek ne olmaz ne olmaz bakarsın içinden komplo çıkabilir. Görüşü bizde yaygındır. Dünyada birbirinden bağımsız kuruluşların yaptırdığı dürüstlük, rüşvet, kayırma ve karşılıklı güven istatistiklerinde bizim ön sıralarda hatta ortalamanın üstünde olduğumuza ben hiç rastlamadım.

Teorik tartışmayı bir tarafa bırakıp evden eve nakliyatta bizi pişman ettirmeyeceğine 95%-100% güven aralığında itibar edebileceğimiz ve işte en iyi evden eve nakliyat firması budur diyebileceğimiz firmayı nasıl tespit ederiz? Biz sizin yerinize bu sorunun cevabına biraz kafa yorduk ve basit bir ölçüt tespit ettik. Umarım beğenirsiniz.

Yukarıda bahsettiğim gibi bir iddiada bulunmak için elimizde objektif data olması gerekmektedir. Biz Enakliyat olarak yaptığımız her evden eve nakliyat işleminden sonra taşınan müşterimize, hizmet aldığı firmadan edindiği deneyimi 0-10 arasında bir not ile reytingine yansıtmasını ve bir yorum yazmasını rica ediyoruz. Sağ olsunlar müşterilerimizin önemli bir kısmı reyting sistemimize katılıp notlama yapıyor ve müşteri yorumu yazıyorlar. Beş yüz adedin üzerinde reytingi ve müşteri yorumu olan firmalarımız olmaya başladı. Bu adetler giderek de artıyor.

Şimdiye kadar; müşterilerimize seçim yapmadan önce mutlaka firmaların reyting ve yorumlarına bakıp öyle seçim yapın dedik. Dönüp baktığımızda müşterilerimizin işinin pek de kolay olmadığını fark ettik. Birden fazla evden eve nakliyat firmasının yüzlerce reyting ve yorumunu incelemek zaman alıcı ve sıkıcı olabilir. Kestirme bir yönteme ihtiyaç var.

Son yıllarda trend olan ve müşteri memnuniyetinde en fazla kullanılan ve adına Net Promoter Score (NPS) denilen bir yöntem var. Özellikle yorum ve reyting sayısı 50 âdetin üzerinde olan firmalar için NPS hesaplarsak, bu daha objektif daha güvenilir bir değerlendirme ölçütü olabilir.

NPS hesaplamasında 9-10 notları pozitif, 7-8 notları tarafsız, 0-6 notları ise negatif olarak değerlendirilir. Bir firmanın NPS’i pozitif olan notların yüzdesinden negatif olan notların yüzdesi çıkarılarak hesaplanır.

Üç adet firmanın verilerine bakarak bir fikir edinelim.


Reyting ve Net Promorter Skor


Dikkatinizi çekebileceği gibi reytingler birbirine yakın olduğu halde NPS’lar büyük farklılık göstermektedir. Artık hangi firmayı tercih etmeniz gerektiği hangisinden uzak durmanız gerektiğini biliyoruz.

Buna rağmen müşterilerimiz sıklıkla firma seçiminde hata yapıyorlar. Hata yapılmasının tek ve genel nedeni ise reyting ve yorumlardan ziyade fiyatın esas alınmasıdır.

Lütfen şunun not ediniz, eğer bir firma size ucuz fiyat veriyorsa bunu büyük ihtimalle hizmet kalitesine yansıtacaktır. Diğer bir deyişle kaliteli hizmetin bir bedeli vardır . Bedelini ödemeden kaliteli hizmet almak istiyorsanız, üzgünüz biz onun yöntemini henüz keşfetmedik.


Benzer Diğer Yazımız : En İyi 10 Evden Eve Nakliyat Firması

Yorum Gönder

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Bİrşeyler yaz Enter'a bas