3. Köprü İstanbul İçi Nakliyat Fiyatlarını Nasıl Etkiledi?

 



Yavuz Sultan Selim Köprüsü açılmadan önce kamyonların şehir içi trafiğine giriş saatleri sınırlıydı.  Sabah 06:00 ile 10:00 saatleri ve akşam 16:00 ile 22:00 saatleri arasında trafiğe çıkmalarına yasak getirmişti. Bu yasak nedeniyle kamyonlar İstanbul’da istedikleri saat Anadolu veya Avrupa Kıtasına geçemiyorlardı. Kısıtlamam nakliyeciler için iş kaybına neden oluyordu.

3. Köprünün açılmasıyla Anadolu Avrupa yakası arası geçiş yasakları kalkmış oldu. Şehir içi nakliyat birazda rahatladı en azından geçiş saatini geçen nakliyeci öteki yakada mahsur kalmaktan kurtuldu. Ancak köprü bağlantı yolları henüz tam olarak bitmediğinden hala sıkıntılar yaşanıyor. Bağlantı yollarındaki çalışmalar devam ediyor ve bu sorunlarda giderilecektir.

Şuan en büyük sıkıntı ücret gişelerinde yaşanıyor. Gişelerin tam olarak hazır olmaması nedeniyle nakit ödeme yaparak gişeden geçebiliyorsun. Nakit ödemeler araç kuyruklarının uzamasına neden oluyor. İki gişeden geçmek şuan epey vakit kaybına neden oluyor. Bu sorunda giderilebilir bir sorun olarak duruyor.

3. Köprü İle Şehir İçi Nakliyat Fiyatlarına 300 TL’lik Zam Geliyor

Nakliyat firmalarının artık Fatih Sultan Mehmet köprüsünü kullanmaları yasak. Bu durumda köprüden geçmek için gidilen ve tekrar şehir içine dönmek için kat edilen ekstra mesafeler şehir için nakliyat fiyatlarına doğrudan yansıyacak gibi duruyor. Çünkü 3. Köprü ile nakliyecinin Avrupa Asya arası geçişi için kat edeceği mesafe 4 kat artmış durumda. Bu durum Avrupa Asya veya Asya Avrupa arası taşımacılık fiyatlarını arttıracaktır. Aşağıdaki görselde 2. Köprü ile 3. Köprünün kullanılması durumlarında kat edilecek mesafeleri görebilirsiniz. 3. Köprü kullanıldığında Şişli Kadıköy arası mesafe 110 km iken, 2. Köprüde aynı ilçeler arası mesafe 28 km aradaki fark neredeyse 4 kat.

Bu ekstra mesafeler üzerine yeni köprünün gidiş dönüş ve otoyol ücretleri eklenince nakliyecinin sırtındaki yük iyice artıyor. Bu iki durum sonucu nakliyat firmaları ekstra 300 TL harcama yapmak zorunda kalmışlarıdır. Tabi bu ekstra maliyet şehir içi nakliyat fiyatlarına doğrudan yansıyacaktır.
 

İki köprü


Geçiş yasakları kalktı ancak mesafenin bu kadar artması şehir içi nakliyat yapan her nakliyeciyi kara kara düşündürüyor. Köprü trafiğinden kurtulan nakliyeciler şimdiki durumu eskisiyle kıyaslamaya gidiyor. Kimisi yeni durumdan memnun iken kimisi de bu kadar mesafenin çok fazla olduğu yönünde… Ayrıca köprü ve otoyol ücretlerinin çok fazla olduğunu düşünene nakliyeci sayısı da hiç azımsanmayacak kadar çok. 

3. Köprünün kesilen ağaçlara karşı en güçlü savunması trafikte boş boş bekleyip çevreye salınan egzoz gazının azalacağıydı. Ancak mesafenin dört katına çıkması ile bunun o kadar da güçlü bir savunma olmadığını düşünmeye başladım.

Artık İstanbul’un iki yakası arasında gerçekleşecek taşımalar şehirlerarası nakliyat niteliğinde olacak. Çünkü 3. Köprü ve otoyol ücretleri ile gidilen mesafenin artması taşımayı şehir içi bir nakliyeden çok şehirlerarası bir nakliye konumuna getirmiştir. Artık İstanbul’u Avrupa ve Asya olarak iki farklı şehir olarak ele almalı ve bu doğrultuda bütçeyi belirlemek daha iyi olur. 

Yorum Gönder

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Bİrşeyler yaz Enter'a bas